Bad Chatty
New member
Sağlık Yol güvenliği
“Bisikletliler ile yayalar arasındaki çatışmalar zil çalarak çözülmemelidir.”
Şu an: 09:20| Okuma süresi: 3 dakika
Kaza araştırmacıları yaya bölgelerinin bisiklet trafiğine açılmamasını talep ediyor
Kaynak: obs
WELT podcast’lerimizi buradan dinleyebilirsiniz
Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni gerektirdiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konuma getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Sayfanın altındaki anahtarı ve gizliliği kullanarak onayınızı istediğiniz zaman iptal edebilirsiniz.
Bisikletlilerin karıştığı kazalarda genellikle yayalar kaybeder: Bu genellikle ciddi yaralanmalara ve bazen de ölüme yol açar. Kaza araştırmacıları artık rakamlar yayınlıyor ve yayaları korumak için rahatsız edici önlemler alınması çağrısında bulunuyor.
FKargo bisikleti yayaya sessizce çarpıyor. Bisiklet sürücüsü kafasını asfalta çarptı. Yayanın da başı yere düşüyor. Ağır ekipmanın neden olduğu darbenin kuvveti muhtemelen birkaç bacak ve ayak bileğinin kırılmasına neden olmuştur.
En azından Siegfried Brockmann bu perşembe günü Münster’de yapılan çarpışma testinin ardından şüpheleniyor. Sigorta şirketinin kaza araştırma başkanı, deneyle, yürüyen bir yaya ile saatte yaklaşık 24 kilometre hızla giden bir bisikletçinin çarpışması durumunda neler olabileceğini gösterdi.
Yolda kaza riskinden bahsettiğinizde, öncelikle yayalara ve bisikletlilere defalarca çarpan ve onları ciddi şekilde yaralayan veya öldüren arabaları ve kamyonları düşünürsünüz. Kaza araştırmacısı yeni bir çalışmada bisikletçiler ile yayalar arasındaki kazalara dikkat çekmeyi amaçlıyor.
ayrıca oku
Ayrıntılı bisiklet raporu
Brockmann ve ekibi, 2022 yılında Almanya’da bisikletlilerin ve yayaların karıştığı kazaları değerlendirdi. 711 kişi ağır yaralandı, 13 kişi hayatını kaybetti.
Brockmann, önümüzdeki yıllar için de bisikletçileri özellikle daha dikkatli olmaya çağırıyor: Bu kazaların sayısının dinamik bir şekilde artmaya devam edeceğini varsayıyor.
Brockmann, “Bisikletlerin sayısı ve kilometresi önemli ölçüde artıyor ve e-bisikletler ve kargo bisikletleri de daha hızlı ve daha ağır hale geliyor” dedi. Öte yandan nüfus giderek yaşlanıyor. Bu nedenle karşı önlemlerin artık hızlı ve enerjik bir şekilde alınması gerekiyor.
ayrıca oku
Analiz edilen kazaların çoğu bisiklet yolunda (yüzde 54) meydana geldi; bunu yaya bölgelerinde (22), kaldırımlarda (16) ve ortak alanlarda (8) bisiklet yolları izledi. Brockmann’a göre sorunlar genellikle yayaların beklenmedik bir şekilde bisiklet sürmeye yönelik alanlara adım atması durumunda ortaya çıkıyor.
Brockmann’a göre ana kaza alanları yaya bölgeleri ve otobüs duraklarıdır. Çarpıcı olan şey, bisiklet yolu ne kadar darsa kaza olasılığının da o kadar yüksek olmasıdır. Araştırmacılar bu nedenle altyapıyı planlarken bu noktaların dikkate alınmasını ve yaya bölgelerinin genel olarak bisikletlilere açılmamasını talep ediyor.
Araştırmaya göre çoğu durumda park halindeki arabalar da sorun teşkil ediyor. Brockmann, kazalarda artış olması halinde buradaki park alanlarının kaldırılmasını talep ediyor. Brockmann’a göre artık bisikletlilere açık yaya bölgeleri olmamalı.
Araştırmacı iki yönlü bisiklet yollarına karşı tavsiyede bulunuyor
Kaynak: dpa
Burada bisikletlilerin de gerekli özeni göstermeleri gerçekçi değil. Ayrıca bisikletçilerin her iki yönde de bisiklet sürmesine izin verilen bisiklet yollarına karşı tavsiyede bulunuyor: “İki yönlü bisiklet yolları şeytandır.”
Ancak Almanya’daki mevcut zayıf altyapı, kaza araştırmacısı için temelde “bir mazeret değil”. Brockmann, “Bisikletliler ile yayalar arasındaki çatışmanın fark edildiği ve beklendiği durumlarda sorunun zille çözülmemesini bekleyebilirim” dedi. “Bisikletliler ve yayalar aynı gemide değil.” Birçok bisikletçinin davranışına katılmıyor.
Bisiklet derneği ADFC, altyapıyı büyük bir sorun olarak görüyor; yollar artan bisiklet trafiğine hiç de hazır değil. “İyi bisiklet yolları her yerde eksik. Bulduğumuz şey, kafa karıştırıcı ve bazen de tehlikeli bir çözüm kümesidir. ADFC sözcüsü Stephanie Krone, çalışmanın Perşembe günü yayınlanmasının ardından bisiklet yolları genellikle çok dar, park edilmiş ve tehlikeli” dedi ve bisiklet için korumalı alan çağrısında bulundu.
ayrıca oku
Ölümlü kazalarda artış
Ayrıca şunları söyledi: “Bu arada, yayaların bisiklet yollarına veya yollara etrafa bakmadan girmeleri nedeniyle de çok sayıda kaza meydana geliyor.” Omzunun üzerinden bakmayı teşvik etti. “Yaklaşan gürültüden yalnızca arabalar tanınabilir, oysa bisikletçiler sessizce seyahat eder.”
Bisikletlilerin yayalara da özel önem vermesi gerektiğini sözlerine ekledi. Özellikle altyapı koşullarının kötü olduğu durumlarda tüm yol kullanıcılarının kurallara uyması gerekiyor.
Bu arada Brockmann kaza sayısının yüksek olduğunu varsayıyor. Polisin genellikle sigorta nedeniyle çağrıldığı araba kazalarının aksine, bisikletlilerin ve yayaların karıştığı kazalar sıklıkla bildirilmiyor.
Burada üçüncü taraflardan içerik bulacaksınız
Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni gerektirdiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konuma getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Sayfanın altındaki anahtarı ve gizliliği kullanarak onayınızı istediğiniz zaman iptal edebilirsiniz.
“Bisikletliler ile yayalar arasındaki çatışmalar zil çalarak çözülmemelidir.”
Şu an: 09:20| Okuma süresi: 3 dakika
Kaza araştırmacıları yaya bölgelerinin bisiklet trafiğine açılmamasını talep ediyor
Kaynak: obs
WELT podcast’lerimizi buradan dinleyebilirsiniz
Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni gerektirdiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konuma getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Sayfanın altındaki anahtarı ve gizliliği kullanarak onayınızı istediğiniz zaman iptal edebilirsiniz.
Bisikletlilerin karıştığı kazalarda genellikle yayalar kaybeder: Bu genellikle ciddi yaralanmalara ve bazen de ölüme yol açar. Kaza araştırmacıları artık rakamlar yayınlıyor ve yayaları korumak için rahatsız edici önlemler alınması çağrısında bulunuyor.
FKargo bisikleti yayaya sessizce çarpıyor. Bisiklet sürücüsü kafasını asfalta çarptı. Yayanın da başı yere düşüyor. Ağır ekipmanın neden olduğu darbenin kuvveti muhtemelen birkaç bacak ve ayak bileğinin kırılmasına neden olmuştur.
En azından Siegfried Brockmann bu perşembe günü Münster’de yapılan çarpışma testinin ardından şüpheleniyor. Sigorta şirketinin kaza araştırma başkanı, deneyle, yürüyen bir yaya ile saatte yaklaşık 24 kilometre hızla giden bir bisikletçinin çarpışması durumunda neler olabileceğini gösterdi.
Yolda kaza riskinden bahsettiğinizde, öncelikle yayalara ve bisikletlilere defalarca çarpan ve onları ciddi şekilde yaralayan veya öldüren arabaları ve kamyonları düşünürsünüz. Kaza araştırmacısı yeni bir çalışmada bisikletçiler ile yayalar arasındaki kazalara dikkat çekmeyi amaçlıyor.
ayrıca oku
Ayrıntılı bisiklet raporu
Brockmann ve ekibi, 2022 yılında Almanya’da bisikletlilerin ve yayaların karıştığı kazaları değerlendirdi. 711 kişi ağır yaralandı, 13 kişi hayatını kaybetti.
Brockmann, önümüzdeki yıllar için de bisikletçileri özellikle daha dikkatli olmaya çağırıyor: Bu kazaların sayısının dinamik bir şekilde artmaya devam edeceğini varsayıyor.
Brockmann, “Bisikletlerin sayısı ve kilometresi önemli ölçüde artıyor ve e-bisikletler ve kargo bisikletleri de daha hızlı ve daha ağır hale geliyor” dedi. Öte yandan nüfus giderek yaşlanıyor. Bu nedenle karşı önlemlerin artık hızlı ve enerjik bir şekilde alınması gerekiyor.
ayrıca oku
Analiz edilen kazaların çoğu bisiklet yolunda (yüzde 54) meydana geldi; bunu yaya bölgelerinde (22), kaldırımlarda (16) ve ortak alanlarda (8) bisiklet yolları izledi. Brockmann’a göre sorunlar genellikle yayaların beklenmedik bir şekilde bisiklet sürmeye yönelik alanlara adım atması durumunda ortaya çıkıyor.
Brockmann’a göre ana kaza alanları yaya bölgeleri ve otobüs duraklarıdır. Çarpıcı olan şey, bisiklet yolu ne kadar darsa kaza olasılığının da o kadar yüksek olmasıdır. Araştırmacılar bu nedenle altyapıyı planlarken bu noktaların dikkate alınmasını ve yaya bölgelerinin genel olarak bisikletlilere açılmamasını talep ediyor.
Araştırmaya göre çoğu durumda park halindeki arabalar da sorun teşkil ediyor. Brockmann, kazalarda artış olması halinde buradaki park alanlarının kaldırılmasını talep ediyor. Brockmann’a göre artık bisikletlilere açık yaya bölgeleri olmamalı.
Araştırmacı iki yönlü bisiklet yollarına karşı tavsiyede bulunuyor
Kaynak: dpa
Burada bisikletlilerin de gerekli özeni göstermeleri gerçekçi değil. Ayrıca bisikletçilerin her iki yönde de bisiklet sürmesine izin verilen bisiklet yollarına karşı tavsiyede bulunuyor: “İki yönlü bisiklet yolları şeytandır.”
Ancak Almanya’daki mevcut zayıf altyapı, kaza araştırmacısı için temelde “bir mazeret değil”. Brockmann, “Bisikletliler ile yayalar arasındaki çatışmanın fark edildiği ve beklendiği durumlarda sorunun zille çözülmemesini bekleyebilirim” dedi. “Bisikletliler ve yayalar aynı gemide değil.” Birçok bisikletçinin davranışına katılmıyor.
Bisiklet derneği ADFC, altyapıyı büyük bir sorun olarak görüyor; yollar artan bisiklet trafiğine hiç de hazır değil. “İyi bisiklet yolları her yerde eksik. Bulduğumuz şey, kafa karıştırıcı ve bazen de tehlikeli bir çözüm kümesidir. ADFC sözcüsü Stephanie Krone, çalışmanın Perşembe günü yayınlanmasının ardından bisiklet yolları genellikle çok dar, park edilmiş ve tehlikeli” dedi ve bisiklet için korumalı alan çağrısında bulundu.
ayrıca oku
Ölümlü kazalarda artış
Ayrıca şunları söyledi: “Bu arada, yayaların bisiklet yollarına veya yollara etrafa bakmadan girmeleri nedeniyle de çok sayıda kaza meydana geliyor.” Omzunun üzerinden bakmayı teşvik etti. “Yaklaşan gürültüden yalnızca arabalar tanınabilir, oysa bisikletçiler sessizce seyahat eder.”
Bisikletlilerin yayalara da özel önem vermesi gerektiğini sözlerine ekledi. Özellikle altyapı koşullarının kötü olduğu durumlarda tüm yol kullanıcılarının kurallara uyması gerekiyor.
Bu arada Brockmann kaza sayısının yüksek olduğunu varsayıyor. Polisin genellikle sigorta nedeniyle çağrıldığı araba kazalarının aksine, bisikletlilerin ve yayaların karıştığı kazalar sıklıkla bildirilmiyor.
Burada üçüncü taraflardan içerik bulacaksınız
Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni gerektirdiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konuma getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Sayfanın altındaki anahtarı ve gizliliği kullanarak onayınızı istediğiniz zaman iptal edebilirsiniz.